Club Alfa Romeo Finland ry - Perustettu 1979 - Käyttöehdot Tunnistaudu(sukunimi etunimi tai jäsentunnus)




FCA Heritage esillä Techno-Classica Essen näyttelyssä
16.03.2018, webmaster@carf.fi


Fiat Chrysler Automobiles -konsernin autoilun menneitä arvoja ja vanhoja ALFA ROMEO/ABARTH/FIAT/LANCIA automalleja arvostava sekä entisöivä osasto (perustettu 2015) FCA HERITAGE on esillä maailman suurimmassa vanhojen autojen näyttelyssä Techno Classica Essen (www.siha.de) Saksan Essenissä. Näyttely järjestetään nyt 30. kerran. Nyt Heritage tuo sinne viisi Coupé-mallista autoa. Kaksi Alfa Romeota, yksi Abarth, Fiat ja Lancia.



Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale (1963)
Auton muotoilija on Franco Scaglione. Auton kori on erittäin sulavalinjainen ja matala, osoittaen sen suunnittelijan aerodynaamista osaamista. Se saikin heti ilmestyttyään unelma-auton maineen. Moottori on tehokas, 113 hv ja 1570 ccm kokoinen, antaen Giulia SS:lle 191 km/h huippunopeuden.


Alfa Romeo SZ (1989)
Zagato -koriräätälin muotoilema, ES30 tyyppinimeäkin kantava, SZ eli Sport Zagato mallin tekniikka perustuu Alfa 75 3.0 V6 malliin. Näitä kaksipaikkaisia autoja valmistettiin noin 1000 kappaletta.


Fiat 8V (1954)
Tämä prototyyppi esiteltiin alun perin Torinon autonäyttelyssä 1954. Silloin erikoista siinä oli lasikuituinen, vain 48,5 kg painava kori. Autoja rakennettiin 114 kpl.


Lancia Fulvia Coupé Montecarlo (1973)
Lancia Fulvia loi perusta merkin voittoisaan rallihistoriaan, jota myöhemmin eri Lancia 037 ja Delta versiot jatkoivat. Fulvia Montecarlo mallin juuret johtavat Sandro Munarin ja Mario Mannuccin kuuluisaan voittoon Monte Carlo rallissa 1972. Auto on saanut innoituksen 1.6 HF "Fanalone" mallista, joka perustui Lancia Fulvia Coupé II tuotantomalliin. Auton moottorissa on 90 hv antaen sille 170 km/h huippunopeuden. Malliin kuuluu mustaksi mattamaalattu konepeitto ja takaluukku, sekä kori ilman puskureita.


Abarth 2400 coupé (1964)
Tämä hieno Coupé-korinen autokaunotar on Giovanni Michelottin käsialaa. Se esiteltiin ensi kerran 1959 Geneven autonäyttelyssä. Sen perusta oli Fiat 2100. Sitä rakennettiin Allemanon tehtaalla vuosina 1962-1964, ensin 2200 moottorilla ja viimeisenä vuotenaan, jolloin se perustui Fiat 2300 malliin, 2400 Coupé mallinimellä. Sen moottori on 6-sylinterinen 2400 ccm, antaen 140 hv. Tämä Essenissä oleva yksilö on alun perin kuulunut Carlo Abarthille.

p.s. Samassa yhteydessä FCA Heritage mainostaa moottoriöljyä "Selenia Classic": Another novelty for the German market is the new Selenia Classic engine oil line: a range of lubricants which combines the use of modern technologies with a passion for vintage cars and the graphics of the historic Olio Fiat and Selenia Alfa Romeo oil cans. Produced in partnership with Petronas, the new Selenia Classic engine oils will be soon on sale at FCA Group Authorised Dealerships.