CARF Tapahtumat

Sunnuntai 31. Toukokuuta 2009, 22:00 by CARF821
Kauden ensimmäinen ratapäivä ei olisi paremmin voinut alkaa. Varhainen alkamisaika ei haitannut osanottoa.


Sami Halme piti ajajakokouksen ja Mikko Koskinen mittasi pakoäänet (max 95dB). Valitettavasti Martti Vainion "vanha sotaratsu" Alfetta 2000 oli liian kovaääninen ja ei päässyt radalle. Martti ajoi sitten vetoautollaan 159 2.4 JTDM:llä.


Paikalle oli myös ajanut Latvian Alfa-kerhon jäseniä kahdella autolla. Tällä kertaa autoina oli 156 GTA ja 916-sarjan V6 GTV.



Markku Johansson oli ajanut lähes 10 vuotta entisöimänsä vuoden 1961 Giulietta Berlinan paikalle. Kyseinen malli on tosi harvinainen, ei vain Suomessa, myös muualla Euroopassa. Markku sai 6.5. Alfalleen Tampereen seudun mobilistien Olavi Sallinen entisöintipalkinnon.


Autolla on ajettu jääratakisoja ja ralleja, siksi siihen on silloin joskus laitettu Jaegerin kierroslukumittari, jäähdytysveden ja öljyn lämpötilamittarit. (Kyllä tässä Alfan silloin halvimmassa mallissa ei ollut vakiona jäähdytysveden lämpömittaria!). Katolla on myös hakuvalon läpivienti jäljellä.





Ajoharjoittelu sujui normaaliin tapaan. Yhden ei-Alfan ulosajon siivoaminen keskeytti hetkeksi ajon.


Alfacupin ajoi 30 autoa. (Kuvat kuvagalleriassa, tulokset "Alfacup" -välilehdellä).
p.s. Uudet radalla-ajo-oikeussäännöt on "Alfacup" -välilehdellä.

Sami Appelblomin ottamia kuvia
Sunnuntai 17. Toukokuuta 2009, 19:16 by CARF821
Finnish Jaguar Drivers’ Club järjesti tämän vuoden Helsinki Hurinat. Perinteet on tehty rikottaviksi ja tällä kertaa äitienpäivä pyhitettiin äideille, ja Hurinat järjestettiin poikkeuksellisesti viikkoa myöhemmin. Reitin pituus oli 47,5km ja kulki kauniissa Espoon, Kirkkonummen ja Kauniaisten maisemissa. Tie oli koko matkalla hyvä (ei sorateitä), joten kalustolla kuin kalustolla pääsi nauttimaan keväisestä sunnuntaista.

Kiitokset Kalle Kiiakselle tapahtuman onnistuneesta koordinoinnista.

Alla Kai Ahlstedtin ottamia kuvia lähtö-/maalipaikalla.






Lisää kuvia tapahtumasta löydät täältä!
Sunnuntai 3. Toukokuuta 2009, 20:24 by CARF821
Lahden klassikkoautonäyttelyssä kävi tänä vuonna enemmän kävijöitä kun viime vuonna. Näyttelyn ohjelma noudatti samaa, hyväksi havaittua kaavaa. Harrastekerhojen osastot olivat kuitenkin eri paikoissa kuin viime vuonna.


Jotkin kerhot olivat taas kekseliäästi sisustaneet osastonsa jonkin teeman ympärille. Me taasen haluamme että vierailijat pääsevät tutustumaan lähemmin autoihin.


CARFin osastolla eniten kiinnostusta, tai ensiksi katsottiin prototyyppiä.



Vesa Nissin Alfetta GT.



Lasse Peltolan Giulia Sprint 1600
Perjantai 1. Toukokuuta 2009, 20:01 by CARF821
Vappupäivänä kello 18 jälkeen saatiin CARFin osasto valmiiksi. Tänä vuonna paikalla saatiin Sami ja Timo Kuusikon Giulietta Prototipo (1959), Lasse Peltolan Giulia Sprint 1600 (1963) ja Vesa Nissin Alfetta GT 1.8 (1975), kaikki Concorso d'Originalita voittajia.


Lasse ja Vesa ajoivat autonsa paikalle, Kuusikot hinasivat omansa.


Kerhon 30-vuotis juhlavuoden kunniaksi oli teetetty 30V-logosta pahvinen suurennos.