Tänään päätimme mennä ensin Alfa-museoon ja sen jälkeen Monzan radalle katsomaan ja kuuntelemaan radalla ajoa.
Museo on auki tänään kello 24:ään ja koko juhlinnan ajan myöhään. Tänään kello 14.00 Milanon kunta onnitteli Museossa Alfaa sen 100 vuotta sitten, 24.6.1910 kello 14.00, tapahtuneen perustamisen kunniaksi.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa01.jpg)
Museossa riittää nähtävää, muutama auto oli kyllä viety maailmalle "parempiin" rientoihin ihailtavaksi.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa09.jpg)
Alfa 6C 1500 vuodelta 1927.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa03.jpg)
Pari 60-luvun protoa, molemmissa rata-auto Tipo 33.2:n tekniikka. Vasemmalla Iguana (Ital-Design 1969) ja Carabo (Bertone 1968)
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa02.jpg)
Juhani Anttila kuvaamassa V12 moottoria, jossa lohkon on tehnyt Ferrari, putkiston Abarth ja kannen Alfa Romeo. Kaikki olivat kaivertaneet osiin nimensä.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa04.jpg)
Tilaisuuden tärkeimmät aikaansaajat ja muutama vanhemman polven Alfalla voittoja ajanut kilpa-ajaja esiteltiin kello 14.00 onnittelujen jälkeen. Vasemmalla (valkeat aurinkolasit) on Elvira Ruocco, ex-Alfa-arkistonhoitaja.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa05.jpg)
Uusi Giulietta oli koeajettavissa.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa06.jpg)
Myös Italian eri poliisit olivat tuoneet historiallista Alfa-kalustoaan näytille.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa07.jpg)
Monzan parkkialueellakin oli paljon nähtävää, tässä oikealla 40-luvulta 6C 2500 Super Sport Kanadan Ontariosta.
![](kuvat/2010kuvia/$file/milanossa08.jpg)
Alfoja Monzan radalla. Carfilaisia radalla oli: Markus Nieminen (1750 GTV -69), Juha Könönen (GTA-replica), Timo Huuskonen (Giulia) ja Olli Kärkkäinen (GT 3.2 V6) (kuva Kai Ahlstedt)